مطالب_دانلود_آیا می دانستید_بروز ترین مطالب و فیلم و کارتون و سریال

مطالب_دانلود_آیا می دانستید_بروز ترین مطالب و فیلم و کارتون و سریال

مطالب_دانلود_آیا می دانستید_بروز ترین مطالب و فیلم و کارتون و سریال

مطالب_دانلود_آیا می دانستید_بروز ترین مطالب و فیلم و کارتون و سریال

مطالب جالب درباره ی مصر

مطالب جالب درباره ی فراعنه مصر

آیا تاکنون شنیده بودید که کشاورزان مصری هیچگاه اجازه نداشتند فراعنه را به اسم صدا کنند و حتماً باید با لقب خدایگان و یا فرعون که معنای "خانه بزرگ" که با توجه به اعتقاد آنها که بدن فرعون را جایگاه خدا می‌دانستند می‌خواندند.مصریان صاحبان نخستین نانوایی‌های دنیا بودند و حدود 2 هزار سال قبل از میلاد مسیح اولین نانوایی‌ها را راه‌اندازی کردند.

کشاورزان مصری برده نبودند اما همانند گله‌های گاو و گوسفند جزیی از ثروت زمین‌داران به شمار می‌رفتند و آن دست از کشاورزانی که تنبل بودند برای مجازات انگشتان پا و یا دستشان قطع می‌شده است.فرزندان کشاورزان از زمانی که قادر به حرکت کردن و راه رفتن می‌شدند باید در زمین کار می‌کردند و یا به‌عنوان مترسک در میان زمین استفاده می‌شد

بسیاری از مورخان می‌پندارند اولین فراعنه مهاجمان و متجاوزانی از شرق بوده‌اند و همین فراعنه در طول دوران حکومت خود با تمام پرنسس‌های سلطنتی ازدواج می‌کردند تا از تولد رقیبی جدید برای خود جلوگیری کنند.

شاه "پپی" دوم که در نه سالگی به سلطنت رسید تا 100 سالگی حکومت کرد و توانست عجیب‌ترین سیستم دفع حشرات را بسازد! او برده‌‌ها و زندانیان محکوم را با عسل می‌پوشاند و حشرات را به سمت آنها هدایت می‌کرد و بدین ترتیب خود در آرامش استراحت می‌کرد.

بد نیست بدانید: فرعون "هتچپسوت"، یک زن بوده که برای سلطنت و مخفی نگه داشتن هویت زنانه خود ریش مصنوعی می‌گذاشته و نام خود ر بر روی بسیاری از آثار به جا مانده حک کرده است.آیا می‌دانید: فرعون "تاتموس" دوم که بزرگترین فرعون مصر بوده و دشمنان بسیاری را نابود کرده است، خود در سوریه در زیر لگدهای فیل‌های وحشی از دنیا رفته است.

و یا اینکه کلئوپاترا، ملکه زیبا و مشهور مصر یک یونانی بوده است. یا اینکه فرعون آخناتون هنگامی که با خواهرش اختلاف پیدا کرد حکم اعدام او را صادر نمود و با قطع کردن دستان او امکان سفر او به دنیای دیگر را از بین برد.

کشاورزان مصری:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.